Постинг
15.01.2010 20:50 -
Въпроси
Изчиствайки съзнанието си от предразсъдъци, условности , насадени модели за мислене и поведение, можете ли да отговорите откровено на въпроса:
Кого обичам най- много?
и да продължите изречението :
Смисълът на живота е ...............
Кого обичам най- много?
и да продължите изречението :
Смисълът на живота е ...............
1.
loran -
;;))
16.01.2010 14:17
16.01.2010 14:17
deteto mi ;)
цитирайа смисълът на живота е..?
цитирайсмисъла на живота и в самото живеене. То предхожда смисъла, създава смисъла. Ако животът се ограничи в рамките на смисъла, отиде му свободата. Все пак смисъл е интелектуални схеми, а живота е природата, която е толкова по-висша форма от човешкият интелект.
Няма друг смисъл, освен да се живее, че да се създаде такъв.
цитирайНяма друг смисъл, освен да се живее, че да се създаде такъв.
а смисълът е... сега прочетох коментара на Стефан, май ще го повторя, но казвам така: смисълът е във физическата причина да се живее, докато има енергия. За мен смисълът е да научавам неща, за да мога други, да оправдая материала дето се вика :)
цитирайЧудесно разсъждение, cefulesteven, sestra. . " .Ако животът се ограничи в рамките на смисъла, отиде му свободата" ..Съгласна съм ,че смисълът е резултат на създадените интелектуални схеми или както казва Станислав Лем: " на цялата тази казуистика ( т.е. култура-б.м.), за която през всичките векове се е държало нещастното човечество,за да поукраси втръсналото си състояние"... .Все пак очаквам още приятели да се включат с мнения...
цитирайДетето ми, та то е единственото, което имам..
Смисълът на живота е да си полезен, да изпитваш удовлетворение от това, което работиш, да обичаш, да си потребен, да се усъвършенстваш, да доставяш радост..., но той животът ни е даден да се живее. Нека бъдем човеци!!
цитирайСмисълът на живота е да си полезен, да изпитваш удовлетворение от това, което работиш, да обичаш, да си потребен, да се усъвършенстваш, да доставяш радост..., но той животът ни е даден да се живее. Нека бъдем човеци!!
обичам най-много ? - Детето ми.
Смисълът на живота е ... самият живот е чудо и ние имаме уникалния шанс да се родим и да живеем точно сега и то да не бъде напразно, а да оставим нещо след себе си !
цитирайСмисълът на живота е ... самият живот е чудо и ние имаме уникалния шанс да се родим и да живеем точно сега и то да не бъде напразно, а да оставим нещо след себе си !
всъщност - НЕ и НЕ: не мога да дам отговор, не мога да продължа изречението.
човек си мисли едно или друго - децата ми, себе си, някого някъде --- но когато трябва да избира - научава интересни неща за себе си;
например: караш колата, а до тебе седи човекът, когото обичаш най-много - внезапно пред колата се появява дупка - КОГО ПАЗИ ШОФЬОРЪТ?
цитирайчовек си мисли едно или друго - децата ми, себе си, някого някъде --- но когато трябва да избира - научава интересни неща за себе си;
например: караш колата, а до тебе седи човекът, когото обичаш най-много - внезапно пред колата се появява дупка - КОГО ПАЗИ ШОФЬОРЪТ?
...трудно е ,нали?
Сещам се за един разказ на Селинджър- " Теди". Героят много добре го е казал, описвайки обичта: "...те не са способни да обичат,ако наред с обичта си не правят опити да ни променятт малко. Те обичат причините,поради коити ни обичат, почти толкова, колкото и самите нас, а в повечето случаи и повече."
...
и още толкова по толкова :)))
....
Сериозно- човек разбира , т.е. проумява най- добре истини , когато е изправен пред избори- съгласна съм с Разказвачка.
Доколко сме подготвени да признаем изборите си..дори и пред себе си ?
цитирайСещам се за един разказ на Селинджър- " Теди". Героят много добре го е казал, описвайки обичта: "...те не са способни да обичат,ако наред с обичта си не правят опити да ни променятт малко. Те обичат причините,поради коити ни обичат, почти толкова, колкото и самите нас, а в повечето случаи и повече."
...
и още толкова по толкова :)))
....
Сериозно- човек разбира , т.е. проумява най- добре истини , когато е изправен пред избори- съгласна съм с Разказвачка.
Доколко сме подготвени да признаем изборите си..дори и пред себе си ?
дори да сме прави,
дори да сме свършили
нещо прекрасно,
то идва момент:
промяна настъпва
и изборът - друг ще е.
Светът не е същият.
Единствено, може би,
човек си избира,
когато уплашен
самотен умира -
къде да е гробът,
а после - духът
надсмива се пак
на жалкия избор
на тленната плът.
цитирайдори да сме свършили
нещо прекрасно,
то идва момент:
промяна настъпва
и изборът - друг ще е.
Светът не е същият.
Единствено, може би,
човек си избира,
когато уплашен
самотен умира -
къде да е гробът,
а после - духът
надсмива се пак
на жалкия избор
на тленната плът.
но навява идея за неподвластност ...сякаш духът е еманация на нещо различно...
цитирайв разреденото пространство
на злобния вятър
и луна любопитна
духът се оплита
с еманации разни
и става различно
но точно тогава
за миг се разбира
какъв ще е изборът
и кой ще избира
Ами например, тази нощ сънувах че живея в град, който свършва до река, скали и тясно езерце, което се промушва между скалите и нататък пада някъде в дълбока долина...
Та на края на сушата имаше някаква камара стари кашони, а от тях се очакваше в момент на криза да се появи бърза, огромна, пясъчножълта, дебела анаконда. И след като предупредих всички, хукнах да тичам нагоре по ниските покриви, към високите балкони и до плоските покриви, от които можех да скачам върху други.
Да, ама жълтата анаконда още не беше дошла, но още по-грамадна пушливо-сивочерна - ме подгони, като заряза всички други. Причакваше ме пред следващия покрив, предвиждаше движенията ми, даже усещах острия като нож костелив израстък на опашката й, опрян в гърба ми.
И през цялото време приказвахме, докато в приказки изтече времето на съня и тя се разсея.
А аз, в резултат на това упражнение, се събудих зла, приказлива и с увереност, че в следващия сън, когато пак ще се надлъгваме, вече ще мога да летя, а в това време - другите ще са успели да се спасят...
С което се прикрепвам към казаното в номер 9, а и откривам, че най-много сякаш обичам способността за летене.
цитирайна злобния вятър
и луна любопитна
духът се оплита
с еманации разни
и става различно
но точно тогава
за миг се разбира
какъв ще е изборът
и кой ще избира
Ами например, тази нощ сънувах че живея в град, който свършва до река, скали и тясно езерце, което се промушва между скалите и нататък пада някъде в дълбока долина...
Та на края на сушата имаше някаква камара стари кашони, а от тях се очакваше в момент на криза да се появи бърза, огромна, пясъчножълта, дебела анаконда. И след като предупредих всички, хукнах да тичам нагоре по ниските покриви, към високите балкони и до плоските покриви, от които можех да скачам върху други.
Да, ама жълтата анаконда още не беше дошла, но още по-грамадна пушливо-сивочерна - ме подгони, като заряза всички други. Причакваше ме пред следващия покрив, предвиждаше движенията ми, даже усещах острия като нож костелив израстък на опашката й, опрян в гърба ми.
И през цялото време приказвахме, докато в приказки изтече времето на съня и тя се разсея.
А аз, в резултат на това упражнение, се събудих зла, приказлива и с увереност, че в следващия сън, когато пак ще се надлъгваме, вече ще мога да летя, а в това време - другите ще са успели да се спасят...
С което се прикрепвам към казаното в номер 9, а и откривам, че най-много сякаш обичам способността за летене.
Цялото ви тяло, от крайчеца на едното крило до крайчеца на другото...не е нищо друго освен самата ви мисъл, изразена във форма, която можете да видите. Разкъсате ли оковите на мисълта си, вие ще разкъсате и оковите на тялото си...”................ и ще полетите.
/Ричард Бах, „Джонатан Ливингстън Чайката“/
...
цитирай/Ричард Бах, „Джонатан Ливингстън Чайката“/
...
от тези въпроси могат да произлязат няколко философски труда ... не е ли по-лесно да обичаме днес и да сборуваме утре :)) и ако сборът е смисъл, то отговорът на въпрос номер едно не бива да остава единица :)))
цитирайна когото смисълът е
да създава
топлина
цитирайда създава
топлина
прекрасни разсъждения. Благодаря!
цитирайРазбира се ,че обичам най-много децата си.Те са това ,което ще остане след мен и ще продължи да върви напред.Смисълът на живота като цяло може би е да направим поне една крачка напред от мястото,до което са стигнали тези,които са ни създали.Най-вече духовно.Само така светът ще се развива..А своя личен смисъл избира всеки сам за себе си.Най-хубаво е ако в него се включва и това да оставим частица от себе си на света.
цитирайза мен той няма еднозначен отговор.
Обичам детето си, обичам и родителите си, обичам и човека до мен, който снема от плещите ми трудностите на деня, обичам и приятелите си, без които бих се чувствала бедна, обичам, ако щете, удмихнатите продавачки в хранителния магазин, когато вляза да пазарувам (това го казвам, защото не обичам нацупени продавачки)...пропуснах, обичам и работата си, която ме прави независима.... За мен този микс прави живота на човек смислен...
цитирайОбичам детето си, обичам и родителите си, обичам и човека до мен, който снема от плещите ми трудностите на деня, обичам и приятелите си, без които бих се чувствала бедна, обичам, ако щете, удмихнатите продавачки в хранителния магазин, когато вляза да пазарувам (това го казвам, защото не обичам нацупени продавачки)...пропуснах, обичам и работата си, която ме прави независима.... За мен този микс прави живота на човек смислен...
19.
silencemurmur -
Само който
10.02.2010 16:37
10.02.2010 16:37
си представя живота, може да търси смисъл в него.
Животът не знае дали има смисъл или не.
Човекът дава на нещо смисъл без да знае какво е това живот. Не е ли животът трансформиран като човек, който иска да намери живота, тоест себе си?
поздрав
цитирайЖивотът не знае дали има смисъл или не.
Човекът дава на нещо смисъл без да знае какво е това живот. Не е ли животът трансформиран като човек, който иска да намери живота, тоест себе си?
поздрав
Обичам света, обичам живота. От реалността обичам детето си /макар и шаблонно е факт/, а смисълът на живота е вечно да търсим неговия смисъл, вероятно... понякога приемаме за известно време един смисъл на живота ни, който ни изпълва със съдържание. Все пак в зависимост от много фактори смисълът на живота би могъл и да се промени - все пак сме хора, развиваме си и променяме гледните си точка. Много се разфилософствах:)). Поздрав.
цитирайНай-много обичам себе си. Смисълът на живота е безсмъртието.
Първото не изключва саможертвата. Второто - умирането.
Красив ден. :))
цитирайПървото не изключва саможертвата. Второто - умирането.
Красив ден. :))
Напълно съм съгласна с теб!
цитирай;))
цитирайСмисълът на живота е духовната еволюция.
цитирайИнтересно е докъде ще еволюираме.
цитирай
26.
анонимен -
смисълът на живота е душата да по...
04.03.2010 13:25
04.03.2010 13:25
смисълът на живота е душата да почувства себе си и да изживее своето съвършенство
цитирай
27.
strianakiev -
Защо съм тук на тази земя? Какъв е смисълът на моя живот? Ще се върна ли отново тук?...
01.04.2010 17:13
01.04.2010 17:13
Отговора е един: ...АПОТЕОЗ
цитирайstoyanski - може би наистина смисълът е в постигането ...или в стремежа към съвършенство.
strianakiev- възхвала на човека ли? или на нещо друго?
цитирайstrianakiev- възхвала на човека ли? или на нещо друго?
Думата е гръцка и означава осъзнато движение към крайна цел...съставена е от две части АПО - ставам и ТЕОЗ - Б-г.....Както Вие отбелязвате стремеж към съвършенство, като не трява да се забравя, че съвършенството е непостижимо....Единствено съвършен е Б-г, каквото и да означава това. При тази ситуация за нас хората остава само едно постижение...ПОДОБИЕТО....думата Адам означава подобен на Б-г...или още по точно и човешки казано стремеж да постигнем замисълът на този който ни е сътворил...Ако си поставим друга цел ние ще си останем биологични индивиди, които ходят изправени и говорят...ще преминем през годините, както това правят биологичните индивиди...от бебета ще се превръщаме в старци...Дали не е време да осъзнаем действията си?
цитирайСъгласна съм с теб.
цитирайkrivoshapkova написа:
Чудесно разсъждение, cefulesteven, sestra. . " .Ако животът се ограничи в рамките на смисъла, отиде му свободата" ..Съгласна съм ,че смисълът е резултат на създадените интелектуални схеми или както казва Станислав Лем: " на цялата тази казуистика ( т.е. култура-б.м.), за която през всичките векове се е държало нещастното човечество,за да поукраси втръсналото си състояние"... .Все пак очаквам още приятели да се включат с мнения...
... разработва от Лем в романа му Соларис ... поне така мисля !
Същото е и при Р.Бредбъри в сборника му разкази "Марсиански хроники" ... тоест, че близките ни приемат желаните от нас форми-очаквания :)
на въпроса "Кого обичам най-много?" отговорът е - Творецът !
Поради това Гетите движени от Любовта, си позволяваха да паднат на колене, единствено пред: Бог, Родина и жената Майка (тази която ни е родила и тази на нашите деца).
32.
krivoshapkova -
"...Бог, Родина и жената Майка (тази която ни е родила и тази на нашите деца)."
09.12.2010 20:28
09.12.2010 20:28
Разбирам тезата ти, get.
" Хванах се" за това последното. Мира не ми дава :-)...защото си мисля - Бог и Родина са продукт на " на цялата тази казуистика" , която пронизва съшествуването на човечеството от хилядолетия; а "жената Майка (тази която ни е родила и тази на нашите деца)" е обект на преклонение, чиито корени можем да открием в инстинкта за биологично възпроизвеждане на вида.
...
И ако смисълът на живота е оцеляването ( нещо, в което съм убедена) , то въпросът" Кого обичам най- много?" става много интересен.
цитирай" Хванах се" за това последното. Мира не ми дава :-)...защото си мисля - Бог и Родина са продукт на " на цялата тази казуистика" , която пронизва съшествуването на човечеството от хилядолетия; а "жената Майка (тази която ни е родила и тази на нашите деца)" е обект на преклонение, чиито корени можем да открием в инстинкта за биологично възпроизвеждане на вида.
...
И ако смисълът на живота е оцеляването ( нещо, в което съм убедена) , то въпросът" Кого обичам най- много?" става много интересен.
krivoshapkova написа:
Разбирам тезата ти, get.
Тезата е за "тези", които опознават живота (си) чрез тези-си ! (позволете ми шегата :) ... прекалената сериозност в подхода, може да ни доведе до мизантропия!)
Самата думичка "живот" ни подсказва и отговора - Живей !
krivoshapkova написа:
" Хванах се" за това последното. Мира не ми дава :-)...защото си мисля - Бог и Родина са продукт на " на цялата тази казуистика" , която пронизва съшествуването на човечеството от хилядолетия; а "жената Майка (тази която ни е родила и тази на нашите деца)" е обект на преклонение, чиито корени можем да открием в инстинкта за биологично възпроизвеждане на вида.
...
И ако смисълът на живота е оцеляването ( нещо, в което съм убедена)
...
И ако смисълът на живота е оцеляването ( нещо, в което съм убедена)
Позитивността (казано по друг начин Любовта) е тази, която трябва да ни ръководи - а не оцеляването, тоест страхът !
krivoshapkova написа:
то въпросът" Кого обичам най- много?" става много интересен.
Създателят ! ... е отговора !
Ще ви поясня с две картинки:
Сътворението ! http://iskamdaznam.com/web/wp-content/uploads/2010/11/01rd1.jpg ... от тази първата си изберете варианта, който аз ... съответно вие ми подсказвате !
В горната композиция ни се казва - Живей ! втората - (озаглавете я по ваш вкус)
А със втората и с въпроса си, ще ви изненадам - Кое според Вас, символизира Бог-Създател-Демиург ? и ... нас (обсъждащите въпроса) ? :)
http://www.temanews.com/img/tema/63/1721/BABY1.JPG
Бъдете здрава и :)-та !
Кого обичам най- много? - определено любовта не трябва да се разпокъсва, а трябва да се усеща... и не по малко или по много трябва да обичаме, а от вътре и истински, и по възможност да не пестим, а да се раздаваме (дори понякога да боли).. Децата са обичани винаги, там няма шест пет (поне при мен)
Смисълът на живота е ............... е в Свободата (тъкмо си мисля, че съм я докоснал и тя туку виж ми се измъква тънко-тънко)
ари "глей си работата" и съ кефи на деня, с мен без мен все тая и дъ знайш, чи и на теб ти се хиля - нищу чи ни тъ пузнавам, амъ ши съ опрая :)))))
цитирайСмисълът на живота е ............... е в Свободата (тъкмо си мисля, че съм я докоснал и тя туку виж ми се измъква тънко-тънко)
ари "глей си работата" и съ кефи на деня, с мен без мен все тая и дъ знайш, чи и на теб ти се хиля - нищу чи ни тъ пузнавам, амъ ши съ опрая :)))))
get, не сме на едно мнение,което не е проблем (предполагам). Бог-Създател-Демиург- за мен няма такова понятие. Светът е материален, в своите макро- и микропрояви се основава на системността.
хххх, "Смисълът на живота е ............... е в Свободата (тъкмо си мисля, че съм я докоснал и тя туку виж ми се измъква тънко-тънко)"- чудесно казано! Хайде да си пожелаем да сме по- осторожни, да не се измъква ...:)
цитирайхххх, "Смисълът на живота е ............... е в Свободата (тъкмо си мисля, че съм я докоснал и тя туку виж ми се измъква тънко-тънко)"- чудесно казано! Хайде да си пожелаем да сме по- осторожни, да не се измъква ...:)
Търсене
За този блог
Гласове: 8170